fredag 17 september 2010

Tips nummer två!

Här kommer tips nummer två från Lovisa Jonsson som drev SA&D. Tjejen som designade brandsläckare vilket ledde till årets succé! Lovisa tog hem hela fyra priser: Första pris i Bästa Affärsplan, första pris i Bästa vara, andra pris i Bästa Hantverk och tredje pris i bästa UF-företag! Första platsen i Bästa Vara gjorde att hon fick fara ner på SM och tävla :)

Alla som startar ett UF-företag kommer ha ett riktigt roligt år framför sig. För mig var det de roligaste under hela min gymnasietid. Det är, precis som allt annat, vad man gör det till. Det bästa tips jag kan ge är att göra något man tycker är riktigt roligt och satsar på det fullt ut. Om inte jag hade startat ett UF-företag där jag fick göra något jag tycker är riktigt roligt, som design i mitt fall, så tror jag inte att det hade gått så pass bra som det gick för mig. Dels blir det roligare att sälja varan eller tjänsten och man kan även lägga ner några extra värdefulla timmar på sitt företag. Jag tror att om man gör något man tycker är roligt så gör man det automatiskt fullt ut. När man satsar på något leder det oftast till framgång och man skapar sig ett eget varumärke som man kan ha mycket användning för. Ett annat tips är att man tar vara på UF-året med tanke på att man kan skapa så mycket kontakter undertiden. Det kan vara framtida arbetsgivare, arbetskamrater, sponsorer eller liknande. Sammanfattningsvis, gör något du/ni tycker är roligt, satsa på det, ta vara på tiden och ha kul! Att få åka på SM i ungföretagsamhet är en riktigt rolig upplevelse.



Hoppas det går bra för er och att ni har kommit igång. Lycka till hälsar alla vi på kontoret!

Svenny Starfighter (Sven)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar