tisdag 31 augusti 2010

In it to win it (part 2)

Jag träffade eleverna på Tornedalsskolan i Haparanda för första gången igår. Först ut var jag till Handelsprogrammet och Samhällsprogrammet. Det var jätte roligt, de var så positiva och taggade. Ett gäng tjejer hade redan bildat grupp och kommit på en affärsidé! Ni kommer gå långt i år! När jag står där framme i klassrummet och berättar om hur året kommer se ut kan jag inte känna annat än vad grymt kul vi kommer att ha!!

Jag var bara tvungen att visa gänget Jennys kommentarer (se blogginlägget: In it to win it) om att Gällivare, Kiruna, Överkalix och Pajala i år kommer ha de grymmaste, mest kreativa och coolaste UF-eleverna. What can I say...Vi "kustare" har nu antagit utmaningen!

Här har vi de positiva, kreativa, viljestarka, coola och taggade "kustarna" från Happis!



Jag träffade även 5 stycken från Omvårdnadsprogrammet som ,om de väljer att driva ett UF-företag, kommer vara de första på programmet att göra det i Haparanda. Spännande! Jag hoppas att ni kommer att ta den chansen. Jag tror att Haparanda kommer vara ett föredömme för övriga länet i utbildningen av företagsamma elever. De här eleverna har stora möjligheter att ragga kunder. Vi vallfärdar ju från hela länet och från Finland för att ta oss dit och gå på IKEA. Ett tips till coolingarna från Happis är att fundera på hur ni kan fånga de kunderna!

Imorgon ska jag göra mitt första besök på Furuhedsskolan i Kalix. Få se hur det ska kunna toppa det här...


/Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar