måndag 23 augusti 2010

Välkommen tillbaka alla elever!

Jag måste bara skriva ett litet sympati inlägg till alla er som börjar skolan idag. Det var ju faktiskt inte så länge sen jag också var i samma sits (tro det eller ej är jag inte så gammal!) och var tvungen att kliva upp på morgonen, dra en suck och inse att nu drar det hela igång igen..och sen dra ännu en suck och fundera hur i hela friden ska jag lyckas göra det här i ett helt år till?! Jag känner med er, jag gör verkligen det! Dock har vi ju faktiskt några roliga saker att tillsammans se framemot (det finns alltså ljus i tunneln!), imorgon kommer jag och Jonny dra ut till Välkommaskolan i Gällivare och försöka muntra upp alla smådeppiga elever där och jag vet att Hanna också kommer befinna sig ute i skolorna i veckan!

Så mina avslutande visdomsord till alla som redan känner sig spyless efter en ynka skoldag: Bit ihop och försök gör det bästa av det! (och för att få in lite UF-propaganda här: starta UF-företag så kommer ni få ett gryymt år!)

Vi ses ute i vimlet!

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar