måndag 30 augusti 2010

Vilse i Pajala!

Jag slutar aldrig förvåna mig själv, som rubriken lyder så körde jag vilse när jag var påväg hem från Pajala! Och nu ska jag berätta en lite små pinsam sak för er, jag hade gps i bilen! Då är ju både eran och min egen tanke, hur i hela friden kan man köra vilse om man har en mojäng som visar exakt vart man ska köra? Jo, det ska jag berätta för er! Man sitter helt enkelt i sina egna tankar och kollar inte på gpsen fören man har missat korsningen med 2 mil (!!) och är mitt ute i ingenstans. Så om någon gullig liten elev sitter där ute i skolbänken och funderar på vad man kan ha som affärsidé så har jag ett förslag: börja utbilda folk (läs: dumma blondiner vid namn Jenny) i hur man använder tekniska prylar. Detta är jag i stort behov av eftersom jag förra veckan spenderade 2 timmar med att installera min skrivare för att sen inse att jag hade gjort det på turkiska och här en annan dag råkade jag vända databilden upp och ner vilket tog mig cirka 45 min att fixa (efter ett nödsamtal till Jonny).

Förutom mitt lilla gräl med gpsen så har jag haft en bra förmiddag med alla 3or i Pajala och nu ska jag göra lite nytta här på kontoret :)

Ha det bra!
/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar