måndag 9 augusti 2010

Jenny från Gällivare

En ny stjärna har anslutit sig till Ung företagsamhet, det är den stora rubriken i alla tidningar (iallafall tycker jag att det borde vara så!). Idag är min första dag på jobbet, och den första uppgiften Jonny har gett mig var att skriva ett blogginlägg, och vem törs säga emot nya chefen första dagen?! Jenny Holmgren är mitt namn, jag är 19 år och bor i Gällivare, och Gällivare är också vart jag kommer ha mitt kontor. Det är så att jag kickar ut Jonny från kontoret och tänker leva loppan här alldeles solo, det känns grymt bra!

Så nu är det nog tänkt att jag ska presentera mig själv, och jag sitter här och funderar vart jag ska börja egentligen. Vad vill folk veta om en egentligen? Kanske att jag alltid skakar mjölken innan jag dricker den? Nja, inte så intressant..Eller att jag, enligt min grundskolelärare, är världsbäst på att hålla en konversation med mig själv? Känns inte riktigt som att det har så mycket med mitt nya jobb att göra. Kanske kickar igång med att säga att jag själv hade ett UF-företag under min gymnasietid, vilket fick mig att tycka att det här med UF det är ju grymt kul! Och att jag efter min student flyttade iväg till USA för att plugga på college och efter det fick en lite halv galen idé att sticka till Indien för att jobba som en volontär. Och sen kan jag dra den här klassikern och beskriva mig själv med tre ord: Jag, Jenny Holmgren är..hm..inte särskilt uppfinningsrik för jag kommer inte ens på tre ord. Nåja, vi skippar det. En bild säger ju mer än tusen ord, så här får ni en bild på mig i mitt nya kontor:




Och nu kom Jonny tillbaka från hans shoppingrunda så jag rundar nog av här för att utforska mitt nya kontor lite mer. Nu har ni iallafall fått en liten koll på vem den nya tjejen på UF är! Hoppas vi syns ute i skolorna/på mässorna/något annat fränt ställe till hösten!
/Jenny Holmgren




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar