måndag 21 mars 2011

UF drar till Jokkmokk - och bloggar om det!

På onsdag klockan 17.00 drar det igång. För besökarna alltså. UF:s team och alla företag har förstås varit på plats länge redan då. Vad pratar vi om? UF-mässan så klart!

Exakt hur många timmar det var kvar informerade en grymt taggad chefs-Falk om i morse. Sen morgonens "50 timmar kvar" är vi förstås ännu närmare målet. Känner ni inte hur det pirrar i magtrakten?

I denna mage, tillhörande Jessicka Sörmling, pirrar det i alla fall rejält. Vilket kan bero på att jag är helt ny på bygget... Visst kan det verka galet att börja på ett nytt jobb då det är som allra mest hektiskt men jag går "all in" med inställningen att följa med den berömda strömmen. Mina kollegor har försäkrat mig om att en UF-mässa i princip är det häftigaste man kan vara med och jag känner mig övertygad. Jag längtar faktiskt redan efter sådana där grymma skoskav som bara en lyckad mässa kan utlösa :)

Så varför ska man då komma på mässan? I år ställer 110 företag (320 elever) ut. Totalt finns det i Norrbotten 243 företag med 735 aktiva elever. Alla dessa är morgondagens entreprenörer! Ni har väl inte missat vår reklamfilm som snurrat på TV? (länk kommer snart) Ni vet den där en grottmänniska försöker kränga sin fräschaste idé men som (förstås) får se sig utkonkurrerad av UF-företag. Nu menar vi på UF förstås inte att de entreprenörer som redan finns därute är lika gamla och mossiga i sitt tänk som en stenåldersmänniskor. Vi vet bara att chansen att tänka utanför den där berömda lådan kanske är större när man är ett ungt och oprövat kort.

Bland före detta UF-företagare finns till exempel Ola Lauritzson som blivit känd på att saluföra en sundare livvstil och matlagning via sajter på nätet, TV och böcker. Så kom igen nu: Ta chansen och lär känna de fräschaste entreprenörerna innan de är på var mans läppar. Välkommen till Jokkmokk!

Och förresten: Följ oss hela vägen in i kaklet. Vi bloggar under hela mässan. I morgon drar UF-teamet till Jokkmokk och påbörjar bygget som förvandlar en ishall till entreprenörernas mecka. Häng på från början! Om du inte vill läsa här (vilket du förstås alltid annars gör - eller hur?), så kan du följa oss på den tillfälliga UF-bloggen på Kurirens hemsida också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar