torsdag 29 april 2010

Spring in Spring

Redan när jag träffade tjejerna i Spring in Spring UF första gången lovade jag att ställa upp i deras löpartävling. Detta trots att jag inte riktigt är skapt för att springa. Man skulle kunna likna mig vid en humla. Humlan ska ju inte kunna flyga - men gör det ändå. Jag ska inte kunna springa - men gör det ändå. Platsen var Avan, sträckan var drygt 5 km och vädret var strålande.

Innan "vuxenloppet" fick alla barn springa Clownspringet. Här värmer clownerna upp med ett glatt gäng framtida löparstjärnor.


Huvud, axlar...

...knä...

...och tå.

Solen strålade och löparrundan var en lagom utmaning.

Här kommer jag långt där bakom, påväg att runda en åttaåring.

Jag susade förbi så snabbt att kamerakvinnan missade närbilden på mitt fighting face.

Min fan club. Det verkar dock som om en av deltagarna i denna exklusiva klubb var mer intresserad av annat än löpning.

Prisutdelning. Alla kunde vinna något eftersom priserna lottades ut.

Spring in Spring UF bjöd på en mycket trevlig dag i Avan. Välorganiserat, familjärt och roligt. Jag hoppas att fler vill satsa på att skapa arrangemang och upplevelser i sina UF-företag i framtiden.

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar