tisdag 11 oktober 2011

Våga Visa Vägen 2011

Platsen var Östersund. Deltagarna var UF-lärare. På schemat stod tvådagars konferens. Måste jag säga något mer? Det var helt fantastiskt!

För exakt en vecka sedan var det dags för Ung Företagsamhets storregionala konferens. Massvis med UF-lärare från 4 olika regioner samlades då i den vackra staden Östersund för att snacka GY11, entreprenörskap, sociala medier, göra roliga studiebesök (first time ever!) och såklart prata UF!

Enligt min åsikt var det två helt fantastiska dagar, och jag hoppas att de deltagande lärarna håller med mig :) Bilder säger mer än ord - so here you go:

P-G Hallberg föreläste om entreprenörskap i skolan och jag tror denna föreläsning gav många en tankeställare (inkl. mig själv)


Sedan fick lärarna gruppvis diskutera hur de kan jobba med UF-företagande i GY11.


Fd UF-eleven Anna Sandström berättar om sitt UF-år.


Under sista dagen fick lärarna träffa olika företag i Östersund. På bilden nedan besöker en grupp företaget Snö of Sweden.

Konferensen innehöll även lite uppdragslösning, en föreläsning om sociala medier, härliga luncher och en trevlig middag och även ett music quiz! Två toppendagar helt enkelt!

Ha det bra :)
/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar