onsdag 19 oktober 2011

reklamfilmer, företagscase och föreläsning!

Just idag gillar jag uttrycket "bättre sent än aldrig"! För mina kära vänner, såhär 6 dagar efter själva händelsen ska ni äntligen få veta vad som hände på Teknikens hus när 40 blivande UF-elever från olika kommuner samlades i samma rum.

Jag hoppar över allt det där som en dag alltid börjar med, hej och välkomna och allt det där tramset och går istället till the real deal!

Här presenterar Ferruform ett problem företaget har som de ville att hälften av eleverna skulle komma på lösningar till. Resterande var inne i ett annat rum och lyssnade på Vattenfall Inlandskrafts skarpa case.













I grupper som blandades vilt mellan skolorna var det sedan dags att sätta sig ner och börja jobba!














När frågor om caset uppstod fanns Jeanette från Vattenfall Inlandskraft där för att hjälpa!














En mystisk produkt delades ut och eleverna skulle själva klura ut vad den användes till och sedan spela in en reklamfilm för produkten.



























Sedan var det dags att presentera lösningarna för företagen! Prototyper visades upp, skisser ritades på tavlan och både Ferruform och Vattenfall Inladskraft verkade imponerade över elevernas arbete.














Dagen avslutades med en inspirerande föreläsning av innovatören Johan Persson som har en innovation pågång som kommer göra han till miljonär!


















Det var en galet trevlig dag och jag hoppas alla inblandande håller med mig :)

Hare!
/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar