måndag 12 september 2011

Tekniken går framåt, Jenny går bakåt?

Förra veckan hade jag skolhängsvecka. Då hänger jag i skolorna, träffar elever och lärare, dricker kaffe i skolkafeterian och bara myser. I love it!

Något som är rätt fräsigt är hur snabbt tekniken går framåt i skolorna. Förra veckan träffade jag ett gäng elever från olika program i Gällivare och samtidigt hade jag en elev uppkopplad via datorn från Pajala! Hur coolt är inte det??

Iaf, jag hänger inte riktigt med tekniken. Datorer använder jag bara när jag måste. Helst vill jag att det ska se ut såhär:



Här jobbar vi med hjärnan och våra muskler! Eleverna från Gve tävlar om vem som kan bygga högst torn!

Nånting som jag dock tycker är bra med datorer är att man kan använda dem för att registrera sitt UF-företag! Klicka in här: www.ungforetagsamhet.se

Ha det toppen!
/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar