torsdag 22 september 2011

100-gränsen spräng av fantastiska idéer :)

Idag tickade vi in på över 100 registrerade UF-elever, senast jag kollade hela 109 kreativa själar som vågar satsa på en egen idé :) Jag vet att det finns fantastiska, galna, kluriga helt underbara affärsidéer bakom dessa 109 registreringar. Jag kan knappt bärga mig och se vad årets kull av UF-elever har att erbjuda marknaden. Förra året häpnade jag över till exempel: Sjukt snygga väskor gjorda av kasserade bilbälten och verktyg för att lättare kunna ta på sig armband...

Har du svårt att komma på en affärsidé? Din UF-lärare har via vår hemsida tillgång till olika övningar ni kan köra i klassrummet. Eller så kan ni titta på den här hemsidan som listar 25 gratis affärsidéer.


Clean Solution UF, bästa UF-företag i Norrbotten 2011. Jeanette Lundqvist Vattenfall och Jonny Falk, regionchef för UF Norrbotten.

Många bra affärsidéer handlar om att lösa vardagsproblem. Det gjorde till exempel Clean Solution UF, som vann Bästa UF-företag i Norrbotten förra läsåret. Deras avloppssil för golvbrunnen i duschen samlade upp hårstrån som annars hade kunnat samlas i golvbrunnen och orsaka otäcka stopp. På Inkommande kan vem som helst lista sitt vardagsproblem och komma med förslag på en lösning. Kanske något att inspireras av?


Kör så det ryker - in och registrera nu.


/Jessicka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar