tisdag 29 september 2009

Ny på jobbet

En gång i tiden jobbade jag på IKEA. Där fick man en stor röd pin med texten "Ny på jobbet!" att fästa på den gul-blå pikétröjan. Tanken var god - kunderna skulle ha överseende med eventuella nybörjarmisstag. Resultatet för min del blev en utskällning. "Hur fan kan man ha en nybörjare i kassan en dag som den här?" skrek en kvinna i ansiktet på mig. Jag kanske ska tillägga att butiken höll på att byggas om och att det bara var sex kassor öppna och köerna sträckte sig ut genom hela tag-själv-lagret. Där satt jag i kassan och gjorde en massa fel. Kvinnans frustration var förståelig och inte hjälpte min röda pin mig i den situationen.

Nu är jag ny på ett nytt jobb. På obestämd tid ska jag hänga med det glada gänget på Ung Företagsamhet Norrbotten (vilket krångligt namn - jag har redan stammat mig igenom "frör...förverk...f...företagsam...ung företagsamhet" på telefonen en gång idag). Det här blogginlägget är min röda pin. Vänligen ha överseende med eventuella nybörjarmisstag.

Jag har blivit tillsagd att presentera mig på samma fina sätt som mina kollegor har gjort i den här bloggens begynnelse.














Namn: Robin Lindquist
Ålder: 26
Bemannar: Luleåkontoret
Verksamhetskommuner: Samtliga. Jag kommer framförallt att arbeta med våra olika evenemang. Till exempel registreringsturnén, olika kick offer, partnerträffar, UF-mässan med mera.
Bästa sommarminne: Det här var sommaren som var över innan jag hade hunnit plocka fram badshortsen. Jag vet inte vad som hände men helt plötsligt var där höstlöv som fastnade under sulorna och skräpade ner i hallen. Men jag hann med två svängar till de Lappländska fjällen. Med på resorna hade jag två olika kompisar och min hund Snusan. Jag slås alltid av hur nära vi har till något så exotiskt som vår storslagna vildmark. På bilden vilar jag efter att just ha rest vårt något överdimensionerade tält i Björkliden. Dagen fortsatte sedan med en kryddig chiligryta vid Torneträsks strand där Lapporten utgjorde fond till en mycket meningsfull upplevelse.

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar