tisdag 27 oktober 2009

En dag på kontoret

I Luleå har det ännu inte fallit någon snö. Annat var det för några veckor sedan när regturnén besökte Gällivare och Kiruna. Då snöade det från höger hela tiden. Inte uppifrån. Från höger.

Bristen på minusgrader här vid kusten gör att all nederbörd kommer i form av regn. Regn medför en dyster sinnesstämning. Därför försöker vi liva upp dagen här på kontoret med diverse skämt och spex. Till exempel tog jag nyss den här bilden på Malins näsa när hon böjde sig över min dataskärm för att se vad jag höll på med.

Den här veckan har hittills varit ganska lugn. Vi sitter inne och pysslar med lite olika events som kommer att glädja våra kära UF-elever i framtiden. Jag ringde till exempel till ett skivbolag för en stund sedan. Varför jag gjorde det kommer alla som deltar på årets regionala mässa i Boden att få veta den 24 mars.

Nu ska vi börja ringa runt och stressa alla elever som inte har registrerat sig, inte har lagt till rådgivare eller inte betalat registreringsavgiften ännu. Det ska bli kul. Känns lite som Radiotjänst. "Du har väl inte glömt att betala din UF-avgift?".

/Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar