tisdag 25 augusti 2009

Det här är Ung Företagsamhet Norrbotten!














Namn: Nina Ivaska
Ålder: 28 år
Bemannar: Luleåkontoret
Verksamhetskommuner: Haparanda, Överkalix och Övertorneå

Sommarminne: Mitt stora intresse är jaktträning av mina tre apporterande fågelhundar. Vid ett träningstillfälle i somras blev det väldigt varmt varpå jag tog av mig min väst och hängde upp den på en buske på myren där vi tränade. Jag hörde ett litet plums men tänkte inte dess mer på det. Inte förrän jag en timme senare tar upp västen, märker att min mobiltelefon saknas, gräver upp den ur myren och ser att displayen förvandlats till ett akvarium. En dyr hundträning blev det men lika glad är jag för det, nu har jag en ny jättefin rosa mobil



Namn: Anna Andersson
Ålder: 21 år
Bemannar: Luleåkontoret
Verksamhetskommuner: Piteå, Arvidsjaur och Arjeplog

Sommarminne: Min sommar har bestått av en massa mys med grillkvällar, picknickar & spontana infall! På bilden var en gång när vi fick för oss att vi skulle grilla men saknade ved, tändvätska och grillgaller.. Då tager man vad man haver, eller hur? Massa småkvistar till ved, tidningar istället för tändvätska samt grillpinnar i trä som vi tryckte fast fläskfilén på! Blev riktigt gott även om förutsättningarna inte var optimala!;)
















Namn: Jonny Falk
Ålder: 22 år
Bemannar: Gällivare alldeles allena.
Verksamhetskommuner: Gällivare, Kiruna, Pajala, Jokkmokk och Boden

Sommarminne
: När jag paddlade kajak nerför Appokälven och lyckades välja fel förgrening av älven så jag hamnade i en smal, smal "ränna" full med ris och buskage där jag såklart fastnade, allt för att sedan bli halvt ihjälskrämd av en gädda som plaskade till 50cm från kajaken när jag äntligen lyckades ta mig ut ur riset.




Namn: Malin Winsa
Ålder: 31 år
Bemannar: Luleåkontoret
Verksamhetskommuner: Luleå, Kalix och Älvsbyn

Sommarminne
: När jag efter att ha varit ute och sprungit tog en simtur i havet där jag tydligen fångat en fisk i min sport-bh (!?!?) Detta märkte jag dock först när jag skulle tvätta kläder en timme senare. Stod i tvättstugan och sorterade tvätten när det helt plötsligt flyger ut en död fisk ur sporttoppen när jag tar upp den ur tvättkorgen. Ni kan ju gissa om jag skrek...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar